Frankie the new coffee spot ! Βασίλης & Θανάσης μας κάνουν ψυχοθεραπεία πάνω από ένα φλιτζάνι καφέ !

Δευτέρα απόγευμα και αρχές του μήνα. Έχοντας τον μισθό στην τσέπη, όπως όλες οι γυναίκες που σέβονται τον εαυτό τους, έτσι και εγώ βγήκα στην αγορά για ψώνια. Μια από τις καλύτερες ψυχοθεραπείες, ξέρω μου βγαίνει λίγο ακριβά, αλλά είναι στιγμές ανεκτίμητης αξίας. Αποβάλλεται όλη η πίεση του περασμένου μήνα μόλις σε λίγα λεπτά.
Περπατώντας στο κέντρο της πόλης η εικόνα που αντικρίζει κανείς είναι άνδρες και γυναίκες , άλλοι να πάνε προς τις δουλειές τους και άλλοι να χαζεύουν τις βιτρίνες .

Όπως κάθε σωστό fashion icon , έτσι και εγώ στο ένα χέρι θέλω να έχω τα ψώνια και με το άλλο χέρι να κρατάω τον καφέ μου.
Όσο προσεκτική είμαι στην αγορά των ενδυμάτων άλλο τόσο είμαι και με την επιλογή του καφέ μου.
Έμαθα πως το νέο καφέ Frankie,στο κέντρο της πόλης, φημίζεται για τον καλό του καφέ.
Περνώντας απ’ έξω, κοντοστάθηκα και το βλέμμα μου επεξεργάζονταν το design του μαγαζιού. Ένα νεανικό καλοστημένο μαγαζάκι. Ο ήχος του μύλου άλεσης σε συνδυασμό με τα έντονα αρώματα του καφέ με τράβηξαν κατευθείαν στο εσωτερικό του. Τόσο μικρό και με τόσες εκπλήξεις…έχει από σνακ -κρουασάν εώς και 5 διαφορετικές ποικιλίες καφέ. 

Παραγγέλνω ένα cappuccino  με μια μαύρη ζάχαρη και χαζεύω τον μπαρίστα που ξεκινάει να παρασκευάζει τον καφέ μου. Από τις κινήσεις του καταλαβαίνει κανείς πως πρόκειται για έμπειρο επαγγελματία. Αυτό που απομένει είναι και η δοκιμή. Αφού με ρώτησε αν θα τον πάρω σε πακέτο ή αν θα καθίσω εκεί, του απάντησα χαριτολογώντας πως με περιμένουν οι βιτρίνες. Μου σερβίρει τον καφέ σε ένα χάρτινο Kraft ποτηράκι που μου τράβηξε κατευθείαν το ενδιαφέρον. Από μέσα μου είπα μακάρι να είναι και η γεύση τόσο καλή όσο είναι και το περιτύλιγμα. Δεν αντιστέκομαι στον πειρασμό που έχω μπροστά μου και αμέσως αρπάζω το ποτήρι για να δοκιμάσω.
Όπως ήταν αναμενόμενο το αποτέλεσμα με άφησε άφωνη. Ένιωσα τη γεύση του φρεσκοαλεσμένου καφέ στον ουρανίσκο μου. Οι νότες λουλουδιών και η ισορροπημένη οξύτητα ήταν τα χαρακτηριστικά που κάνανε το στόμα μου να στείλει έναν τόνο ευχαρίστησης στο μυαλό μου. Ο μπουφετζής αμέσως κατάλαβε τα συναισθήματα μου, προδόθηκα από τις εκφράσεις του προσώπου μου. Κάποιοι λένε ότι τον καφέ δεν τον καταλαβαίνεις με ζάχαρη και γάλα, εγώ έχω αντίθετη άποψη. Δεν πιστεύω πως πρέπει να μην βάζω ζάχαρη και γάλα για να έχω σωστό αποτέλεσμα. Τον καφέ ο καθένας τον απολαμβάνει έτσι όπως ακριβώς τον πίνει. Σίγουρα έχει διαφορετικό αποτέλεσμα, αλλά πιστέψτε με αν το κάθε συστατικό είναι ποιοτικό, από το γάλα μέχρι και τον καφέ, τότε το αποτέλεσμα δεν μπορεί παρά να είναι απολαυστικό. 

Το δημοσιογραφικό μου δαιμόνιο με έκανε να μη μπορώ να αντισταθώ, θέλησα να γνωρίσω τους νεαρούς ιδιοκτήτες που κρύβονται πίσω από όλο αυτό το εναλλακτικό και κόντρα στην κρίση εγχείρημα. Έτσι αφιέρωσα μισή ώρα από τα ψώνια μου για να μάθω περισσότερα μυστικά για το Frankie. 

Οι ιδιοκτήτες είναι δύο φίλοι, ο Θανάσης και ο Βασίλης, όπου μεγαλώσανε μαζί και ασχολούνται με το κομμάτι του καφέ σχεδόν 2 δεκαετίες. Δεν αργήσαμε να συστηθούμε και κατάλαβα αμέσως πως είναι φιλικοί και ευχάριστοι. Πράγμα που σημαίνει ότι ενδιαφέρονται για τον πελάτη και όχι για την τσέπη τους.
Τους ρώτησα τι είναι αυτό που έχει κάνει την επιχείρησή τους τόσο γνωστή στην πόλη;Η απάντηση ήρθε δια στόματος Θανάση.

Θ: « Κάναμε κάτι τόσο απλό μα τόσο διαφορετικό.»
Χ: Δηλαδή, τι εννοείς;
Θ: «Αφουγκραστήκαμε την ανάγκη του κόσμου, δηλαδή το να έχουν όλοι ένα καφέ στον χώρο τους άμεσα και οικονομικά.
Χ: Ναι αλλά αυτό το κάνουν και άλλοι επαγγελματίες.
Θ: Σωστά. Το διαφορετικό σε εμάς είναι ότι όλα τα προϊόντα μας είναι προϊόντα delicatessen. Από τον καφέ έως και τα χειροποίητα κουλουράκια.

Χ: Πώς καταφέρνει μία επιχείρηση να αγοράζει καλά προϊόντα και να πουλάει σε χαμηλές τιμές;
Θ: Γνωρίζουμε καλά την αγορά, εδώ μας βοήθησε και η πολυετής εμπειρία που έχουμε στον χώρο. Ψάχνοντας βρήκαμε τα καλύτερα προϊόντα.
Χ: Τα καλύτερα συνήθως είναι και ακριβά
Θ: Σωστά ,και εδώ είναι το διαφορετικό της ιστορίας ότι πουλάμε καλά προϊόντα σε τιμές προσιτές για όλους.
Χ: Σε αυτό θα συμφωνήσω ότι τα περισσότερα take away μαγαζάκια έχουν κακή ποιότητα στην ίδια τιμή με εσάς
Θ: Αν δεν ποντάραμε στην κατανάλωση δεν έρχεται το κέρδος. Εδώ πήραμε ένα μεγάλο ρίσκο που ευτυχώς, για μας ,ο κόσμος αντιλήφθηκε γρήγορα την καλή ποιότητα και μας το ανταπέδωσε άμεσα.
Χ: Δηλαδή συμβουλεύεις τους άλλους επαγγελματίες να βελτιώσουν την ποιότητα τους ;
Θ: Όχι ακριβώς , σαν πατέρας που είμαι, συμβουλεύω όλους τους επαγγελματίες να ξεκινήσουν να βλέπουν τον καταναλωτή σαν το παιδί τους. Γιατί πίστεψε με είναι πολλοί αυτοί που παίρνουν τα καλά προϊόντα για το σπίτι τους και στο μαγαζί τους βάζουν τα φθηνότερα.
Χ: Γιατί να το κάνει ένας μαγαζάτορας αυτό ;
(Εδώ μπαίνει και ο Βασίλης στην κουβέντα μας σαν να μην άντεξε άλλο τα όσα ακούει και θέλει να τοποθετηθεί με την δικιά του οπτική .
Β: Πολλοί θα σου πουν πως ο κόσμος για το μόνο που ενδιαφέρεται είναι για την τιμή. Βλέπεις ανθρώπους να φτιάχνουν περιουσία και στο μαγαζί τους σερβίρουν καφέδες και ποτά σε τιμές 3 φορές κάτω από αυτά που αγοράζουν οι σωστοί επαγγελματίες.
Χ: Εδώ πιστεύω πως είσαι υπερβολικός. Σε πολλά μαγαζιά μέσα στην πόλη βλέπω πινακίδες γνωστών εταιρειών καφέ, ποτών και γενικότερα προϊόντων.
Β: Δεν έχεις άδικο, έτσι ξεγελιέται ο καταναλωτής, βλέπει πινακίδες και λέει αυτός είναι γνωστός, άρα είναι και καλός. Θα σου αναφέρω συμβάν που είμαι σίγουρος ότι το έχεις ακούσει, εμπόρους που φέρνουν στην περιοχή μας προϊόντα από χώρες εκτός ευρωπαϊκής ένωσης.Ο κόσμος έπινε καφέδες αμφιλεγόμενης ποιότητας, από χώρες με τριτοκοσμικούς ποιοτικούς ελέγχους και με low cost ποιότητα.
Χ: Μπορεί ένας πελάτης να τα ξέρει όλα αυτά; 

Β: Όχι βέβαια απλά πρέπει να εμπιστεύεται τους baristas. Ξέρω ότι θα ακουστεί σκληρό αλλά η πρόταση μου είναι ‘NO MERCY’ σε επαγγελματίες που κάνουν τέτοιου είδους αλητείες για να γλιτώνουν μερικά ευρώ. Δεν φταίνε μόνο οι χονδρέμποροι ,αλλά και οι ιδιοκτήτες καφετεριών είναι υπεύθυνοι για τα προϊόντα τους. Δεν μπορώ να πιστέψω ότι δεν ξέρει ο ιδιοκτήτης τι προϊόντα πουλάει στο μαγαζί του ! Αν το ποτό είναι νοθευμένο μην περιμένεις ο καφές τους να είναι ποιοτικός.
Χ: Χείμαρρος ο Βασίλης….
Β: Sorry αλλά πασχίζουμε καθημερινά ώστε να εκπαιδεύσουμε το καταναλωτικό κοινό για να καταλαβαίνει και να εκτιμά το ποιοτικό προϊόν.
Σαφώς τα προϊόντα που έχουμε διαλέξει συνδυάζουν και το δυνατό brand name αλλά κυρίως την άψογη ποιότητά του.
Χ: Έχει τύχη να πίνω τον ίδιο καφέ σε άλλο μαγαζί και να μην είναι τόσο, θα τολμήσω να πω, αψεγάδιαστος. Πώς το εξηγείς αυτό;
Β: Αν σε βάλω μέσα σε μια Ferrari θα μπορέσεις να την οδηγήσεις σαν τον Σουμάχερ;
Χ: Προφανώς και όχι.
Β: Έτσι είναι η Ferrari θέλει και τα κατάλληλα χέρια.
Τι θέλω να πω με αυτό; 

Ότι μπορεί να έχεις στα χέρια σου ένα τέλειο προϊόν αλλά αν δεν ξέρεις να το δουλέψεις ίσως να μην έχεις το επιθυμητό αποτέλεσμα. Πολλά προϊόντα είναι καλά στην αγορά αλλά, εδώ έρχεται το κομμάτι που λέγεται after sale service από τους ανθρώπους που το εμπορεύονται να μας κάνουν την εκπαίδευση και να ενδιαφέρονται για το τελικό αποτέλεσμα. 

Χ: Αυτό που λέμε σεμινάρια του καφέ;
Β: Έτσι ακριβώς. Εδώ διαφέρουν οι έμποροι μεταξύ τους. Κάποιοι το κάνουν για το άμεσο κέρδος και κάποιοι άλλοι το κάνουν γιατί το γουστάρουν. Επειδή είμαι αυτής της φιλοσοφίας ,την δουλειά μου την κάνω και την γουστάρω.
Διάλεξα συνεργάτες που αυτό που κάνουν το αγαπάνε πραγματικά. Έτσι είναι καλύτερο το αποτέλεσμα όταν λειτουργείς ομαδικά και έχεις στήριξη παρά όταν παλεύεις μόνος σου.
Χ: Πες μου την μάρκα του καφέ σου που τόσο πολύ παινεύεις την ποιότητά του τόση ώρα.. 

Β: Δεν μου αρέσει να παινεύω προϊόντα, σου εξήγησα ότι δίνω περισσότερο σημασία στους συνεργάτες και στην μεταξύ μας επικοινωνία και ομολογώ πως είμαι πολύ ευχαριστημένος από αυτήν, αλλά θα σου πω πως τα τελευταία χρόνια έχω βελτιώσει πολύ την Filosofia μου στον καφέ……(γέλια)

Με μια ευχάριστη νότα στο στόμα και στο μυαλό θα αποχωρήσω από το Frankie. Χαίρομαι πραγματικά όταν γνωρίζω ανθρώπους με όραμα και ιδανικά, ανθρώπους που ξέρουν τι θέλουν και δεν κάνουν εκπτώσεις στα θέλω τους αλλά ξέρουν να προσφέρουν εξαιρετικά προϊόντα σε προσιτές τιμές για όλους. Ανεπιφύλακτα, λοιπόν, σας προτείνω όσοι δεν έχετε επισκεφτεί τα καταστήματα Frankie να τα δοκιμάσετε. 

Η συσγκεκριμένη συνέντευξη δόθηκε στο περιοδικό Ideesmag.

Περισσότερες πληροφορίες :http://www.ideesmag.gr

 

 

Βασίλης Ζέρβας-Θανάσης Ζαμπούρας
Ιδιοκτήτες Καφετέριας